Co to jest...?

1. CrossFit jest to trening ogólnorozwojowy bazujący na maksymalnie zróżnicowanych ruchach funkcjonalnych wykonywanych z wysoką intensywnością. Ma on za zadanie polepszyć nasze zdrowie jak i poprawić parametry naszych umiejętności fizycznych którymi są:

- wydolność krążeniowo-oddechowa    - wytrzymałość    - siła    - gibkość      - zwinność  - moc  - równowaga    - koordynacja    - dokładność   - szybkość

Trening ten jest uniwersalnym zestawem ćwiczeń, który wykonywać mogą wszyscy. Wiek i płeć nie mają najmniejszego znaczenia. Co więcej, dzięki skalowaniu czyli dostosowywaniu trudności wykonywanych ruchów oraz obciążenia, sprawność i doświadczenie schodzą na drugi plan, bo w trakcie zajęć sami możemy wyznaczać sobie granice i modyfikować trudność. Możemy więc biegać, pływać, wiosłować, jeździć na rowerze, skakać na skakance, robić brzuszki, pompki, podnosić się na drążku, zmagać z kółkami gimnastycznymi, rwać i podrzucać sztangi i kettle na każdym stopniu zaawansowania.



2. Grupa Intro  -  są to zajęcia zorganizowane dla osób, które po raz pierwszy mają styczność z treningiem CrossFit. Jest to cykl 8 zajęć wprowadzających w świat CrossFit , Jeśli chcesz dowiedzieć się czym jest trening CrossFit, nie jesteś pewien czy jest to właśnie dla Ciebie, uważasz że nie dasz sobie rady lub boisz się że Ci się nie spodoba, to właśnie te zajęcia są dla Ciebie. Poznasz na nich ideę Crossfitu, zostaną przedstawione Tobie niezbędne kwestie teoretyczne, nauczysz się podstawowych ruchów jakie są wykorzystywane podczas trenigów oraz odbędziesz swój pierwszy trening - Workout Of the Day (WOD). Zajęcia Intro są zaprogramowane w taki sposób, aby przygotować Cię do przejścia i dalszego rozwoju w grupie CrossFit



3. Grupa CrossFit - są to zajęcia przeznaczone dla klubowiczów przechodzących bezpośrednio z grupy Intro lub osób mających do czynienia z Crossfitem już wcześniej. Program treningowy tej grupy ma ma celu poznanie nowych technik oraz doskonalenie ich. Główna uwaga zostanie skierowana na doskonalenie dziewięciu podstawowych ruchów oraz poznawanie wielu innych nowych ćwiczeń. Na zajęciach tych klubowicze zostaną poddani różnym modyfikacjom treningowym tak aby wykonywanie ich było technicznie perfekcyjne. 

 



4. Grupa Competition - jest to grupa zaawansowana, na pewno zajęcia inne niż zwykłe zajęcia CrossFit, nie ma podziału na Skill oraz WOD, na tych zajęciach możemy mieć WOD całą godzinę, badź Skill całą godzinę, doskonalimy technikę, wyrabiamy siłę i włączamy pracę na większych obciążeniach. Zajęcia, które świetnie się komponują z głownym założeniem CrossFit, żeby unikać rutyny i żeby się nie spodziewać co będzie na zajęciach żeby zawsze mogło to nas zaskakiwać.  Aby to mogło być bezpiecznie nasi trenerzy muszą mieć pewność, że każda osoba posiada niezbędne podstawy, siłowe, wytrzymałościowe i strukturalne. Zajęcia trwaja 1,5h. Żeby uczęszczać na te zajęcia należy zdać "egzamin" u trenera prowadzącego grupę.



5. Grupa Gymnastics Strenght - zajęcia gimnastyczne, przygotowujące nasze ciało pod różna ćwiczenia gimnastyczne, dążenie do mocnej poprawy postawy sylwetki, która nam później umożliwi łatwe i poprawne wykonywanie trudnych gimnastyczych ćwiczeń, również zajęcia wzmacniające.

 


 

6. Grupa Running - zajęcia głownie dla osób uprawiających bieganie i chcą poprawić swoje wyniki biegowe, ale również dla osób które dopiero zaczynają biegać lub mieć przygodę z CrossFit.

 


 

7. Zajęcia Mobility - zajęcia dla wszystkich osób, jest przewodnikiem rozwiązywania bólu, zapobieganiu kontuzjom i optymalizacji wyników sportowych, zajęcia lekko wzmacniające ale najważniejszym zadaniem tych zajęć jest zwiększanie mobilności naszego ciała, czyli rozciąganie, powiększanie zakresu w stawach, podstawowe techniki masowania oraz rozbijania mięsni, na mobility: rozciągamy, naciągamy, masujemy, ugniatamy, rollujemy, ściskamy, uciskamy, skurczamy i rozkurczamy ;)


Jeżeli nie znalazłeś/aś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie: "Co to jest...?" to napisz do nas. Będziemy stale powiększać nasz słowniczek pojęć :)